Jump to content
The Pen is Mightier than the Sword

Dans les entrailles du Nord


Recommended Posts

Je vis dans un pays où la nature s'habille de son manteau de neige, où les arbres se dévêtissent pour dormir, où la chaleur du soleil laisse place au froid de l'Arctique, où les jours sont brefs et les nuits s'éternisent. Les oiseaux aux âmes de voyageurs ont quittés ces terres dénudées pour des cieux ensoleillés depuis bien longtemps. La neige revêt les arbres de ses blancs flocons qui reflètent mille couleurs sous la lumière nocturne.

 

 

 

Dans la campagne silencieuse, je me promène dans ce paysage endormi. Le bruit de mes pas dans la neige m'accompagne dans mes songes et ma solitude. Le froid fait rougir mon nez et mes joues tandis que mon souffle chaud se fait visible tel une fumée de cigarette.

 

 

 

Un monde rempli de splendeurs et de magie, s'anime dans ce paysage féérique que je souille à chaque pas. Des souvenirs d'enfance se réveille en mon âme nostalgique. Je me revois en train de construire mon château de neige en vue de la prochaine bataille de boule de neige. Je me revois émerveillée devant ce paysage irréel.

 

 

 

Hélas, l'épuisement me ramène à la réalité. Je me devais de retourner sur mes pas et revenir dans mon foyer douillet dans lequel je m'endomirais en rêvant à mon pays d'hiver.

 

 

 

Celes Crusader

 

Décembre 2001

 

Edité(e)(s) par: Lady Celes Crusader  à: 12/3/01 11:18:13 pm

Link to comment
Share on other sites

I live in a country where nature dresses up with its snow coat, where trees undresses before fallin into sleep, where the sun's heat leaves its place to teh Artic's cold, where days are short and nights eternal. Birds who have the soul of a traveler left these naked lands for sunny skies since a long time. Snow dresses the trees with its white flakes which reflects a thousand colors under the nocturnal light.

 

 

 

In the silent countryside, I'm taking a walk in this sleeping scenery. The noise made by my steps accompanied me in my thoughts and my lonelyness. The cold reddens my nose and my cheecks while my hot breathe is as visible as cigarette smoke.

 

 

 

A world filled with splendors and magic unfolds in this fairy-like scenery that I dirt at every step. Childood memories awaken in my nostalgic soul. I'm seeing myself building a snow fort for the mext planned snowball battle. I'm seeing myself amazed before this unreal scenery.

 

 

 

Sadly, fatigue brings me back to reality. I had to go turn back on my steps and go back in my warm home within which I'm falling asleep, dreaming at my country of winter.

 

 

 

Translator's notes: Each time snow falls in my country, nostalgia always kicks in.

 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...